Andra gången gillt

Vid 16 tiden blev jag så sugen på en runda med Jazz då solen sken ute.
Lämnade tv och serietittande och gav mig av till stallet för andra gången idag.
Var ju lite missnöjd över att inte ha fått rida innan.

Tog med booten, spänne och vajer upp till stallet. Borrade loss det gamla spännet och satte dit det nya, lite trixit var det minsann men jag lyckades efter en stunds pyssel. Resultatet blev bra! :)

Stina kom ut när jag var klar med bootsen och vi bestämde oss för att skritta ut tillsammans.
När jag suttit upp började Jazz slänga med huvudet som han gör när han är taggad och jag kände att det var ett bra val att ta sadel idag!
Skrittade elljusspåret och allt gick så bra så. Hästarna var duktiga och Jazz var pigg och glad.
Blev förbi körda av en moppe och en fyrhjuling på spåret som lät ganska högt. Det var hur lugnt som helst tyckte Jazz men när Lavendel snubblade sekunden efter var det minsann orsak att hoppa till ;)

Lugn och fin tur idag och trevligt med sällskap tyckte både Jazz och jag, härligt väder med solsken men det känns på den lite kyligare luften att hösten börjar komma nu. Mysigt i och för sig tycker jag, jag gillar hösten och alla fina färger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0