Dem är på väg!

De som har lite koll på Jazz och mig vet att vi haft problem med hovarna under sommaren. De gånger jag ridit sedan i maj kan man räkna på en hand och jag längtar så tills vi kan skrutta runt i skogen igen!
Hovis trodde att de dåliga hovarna var resultatet av foderbyten samt stress.

På söndag ska Jazz hem från betet och jag hoppas på att kunna rida hem därifrån, om jag hunnit få mina boots tills dess vill säga men det tror jag nog.

Planen var att köpa easyboot epic till både bak och fram, helst begegnade då hovarna ska växa mer och då känns det onödigt att köpa dem för 1500:- paret om de bara går att använda ett litet tag..
Fick tag på begagnade till ett bra pris som jag tänkte ha bak och skulle beställa nya till fram då den storleken inte fanns att hitta begagnad.
Beställde ett par nya men de var slut i lager, mailade och frågade när de kunde tänkas komma på ett ungefär men fick då svaret att de var slut hos tillverkaren i USA! Osis!
Hittade då till min förtjusning ett par begagnade Old macs som såg fina ut så nu väntar jag på att de ska komma hem.
Nu kom jag undan med 2 par för mindre än vad det kostat att köpa 1 par nya :)
Hoppas på att de ska passa och hålla bra men gör de inte det så har jag i alla fall inte lagt ut så mycket på dem.

Usch.. nu har jag inte tid att sitta här mer. Måste läsa lite till betygsamtalet jag ska ha i min kurs om några timmar, fy vad jag är nervös!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0