Detta är Jazz!

Jazz är då hästen med stort H för mig, min ögonsten, min prins, mitt troll, min fjant och min klippa! Listan kan göras lång då han betyder så otroligt mycket för mig och han är så personlig och speciell!

 

 

 

Han är född i Tyskland 1997 och kom till Sverige när han var 3 år gammal. Han gick en hel del på banan och har nog gjort ganska bra ifrån sig vad jag förstått men fick en senskada 2003 och har inte tävlat sedan dess.

Han hamnade hos sina förra ägare efter att han stått på vila i ett konvalescentstall i 1 år där hans ägare dessförinnan ”glömt” honom.

Jazze hade ett bra liv hos familjen som jag köpte honom av. Han var dock inte riden de senaste 2 åren då jag fick hem honom utan hade gått i hagen då de inte längre hade tid med honom.

Den 30 april 2009 kom Jazz hem till mig på foder och allt kändes så bra med honom och han var verkligen hästen för mig så när de frågade om jag ville ha honom kunde jag givetvis inte säga nej!

Tyvärr har vi haft lite otur med sträckningar, hovar osv så vi har inte kommit så lång i utbildningen ännu.

Han är väldigt lugn och trevlig men självklart är det även fart i honom. Det bästa han vet är att galoppera och han ÄLSKAR att få beröm!

Han är väldigt rolig och man kan inte annat än att tycka om honom. Jazz är en häst som man känner sig trygg på men han kan även busa till det lite ibland så klart.

Han kan ibland bli lite tittig på nya, "farliga" saker men får han bara stå och kika lite så går han snällt förbi självmant sen. Jazz är ingen häst man kan tvinga till något utan man får låta det ta den tid han behöver för annars blir han väldigt stressad.

Jag hoppas att vi kan komma igång med ridningen snart igen och fortsätta träna centrerad ridning, vi hann med 1 lektion innan sommarvilan så det ska bli spännande att se hur det går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0