Fodershopping och tvätt

Behövde åka till stan igår då pengarna kommit för att köpa foder till Jazz. Sagt och gjort så blev det en sväng till Hööks för att köpa saltsten och Mustang Breed, vilket han förövrigt tagit sig riktigt bra på!
Blev lite sugen på att kolla in det övriga sortimentet men min kära pojkvän satt i bilen och tycker minsann inte om att vänta så det får bli en annan gång :P

Blev lämnad i stallet med fodret sedan och skickade med en säck med schabrak och annat hem som skulle tvättas. Inte jättekul att bära en knökfull sopsäck hem, även fast det bara tar 5 minuter att går ;)

När jag fixat alla stallsysslor och började plocka fram bootsen för vår promenad kommer jag på att mina sprintar, eller ja provisoriska sprintar även kallade spikar inte finns i den jackan jag har på mig :(
Alltså blev det ingen promenad då jag är rädd att bootsen ska knäppas upp utan sprint och med den dåliga vajern...

Jazz fick komma in och äta lite gott och slika på saltsten medan jag borstade, tjärade hovar mm. Han tycker verkligen att det är skönt att komma in bara för att bli pysslad med, härligt att ha en så gosig häst!
Han ömmar inte märkvärt på väg till hagen nu heller så det känns som att han dels börjar vänja sig lite och att hovarna faktiskt har blivit en aning bättre!

Passade som sagt på att tvätta lite prylar idag med.. Schabrak, lindor och grimmor blev som nya :)




Kommentarer
Postat av: anna

synd att det inte blev någo promenad :(



sv: jaha du läser hemifrån, vad skönt! :D

2010-08-26 @ 14:41:23
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0