Hovslagare och boots

Igår var jag i stallet vid 15 och pysslade lite med Jazz och packade lite prylar som vi ska ha med oss hem.
Testade bootsen i väntan på hovis som skulle komma vid 5. Jazz verkade tycka om dem och visade tydligt att han saknade en boot på höger bak när de andra tre var på genom att lyfta hoven och påpeka att "matte, du har missat en här" :)

Bootsen passade helt okej och vajern vi bytte ut satt så bra så!

Hovis verkade lite grann bara då det inte fanns så mycket att ta av men tyckte minsann att vi gjort ett bra jobb med hovarna. Att de var mycket mjukare och finare och framför allt att de inte flisade och smulade sig så som förra gången. Han tyckte att det var på väg åt rätt håll!
Känns bra att oljan och flitigt penslande gjort nytta!

Gick en liten sväng med bootsen på efter verkningen för att hovis sulle kika och han tyckte det såg bra ut. Dock kommer jag få sätta en sprint i spännet på easybootsen då han knäpper upp dem på fram bootsen annars men det är ju lätt fixat.

Jazz var inte alls besvärad av sina boots utan verkade tycka de var toppen för han gick hur bra som helst och ömmade inte alls!

Testade rida upp tll hagen, vilket är ungefär 100 meter bara för att jag var så himla sugen och då ömmade han lite på gruset, dock inte på gräs eller skogsstig. Tror mest på det hovis sa med att det mesta sitter i huvudet och om inte annars kommer han vänja sig snart när han får ha bootsen på.




Idag har min kära pojkvän hjälpt mig köra alla prylar till stallet förutom någon borste, träns, boots och benskydd så imorgon är det i stort sett bara hästen jag ska ha med mig :)

Tänkte att jag ska promenera med prinsen hem imorgon, det kan nog bli lite spännande för det finns mycket att titta på när man knappt lämnat hagen på hela sommaren och heter Jazz!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh vad skönt att bootsen passade! Då kan du nog snart vara igång och rida igen =)

Fin grön grimma med =)



Kram Jenny

2010-08-21 @ 18:03:38
URL: http://gesagirl.blogg.se/
Postat av: anna

kul att bootsen passade! :D

2010-08-23 @ 14:57:49
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0