Idag mina vänner har jag....

RIDIT!!!

Japp ni läste rätt!
Var i stallet och fixade i 2 timmar innan jag kom iväg på promenaden med Jazz.
Tog hjälmen med mig för säkerhets skull och testade att sitta upp från stenmuren vid travbanan.
Tänkte går det så går det, annars hoppar jag bara av och går med honom men han skruttade minsann iväg så lyckligt så! :)

Han gick hur bra som helst och ömmade inte alls förutom när han råkade trampa på någon lite större vass sten!
Kom på mig själv när jag satt däruppe att "oj, kanske inte ska rida premiärturen barbacka" då Jazz kan vara lite smått hysterisk när han stått men han var så duktig!
Hur lugn och fin som helst och reagerade inte på något, visst tittade han lite men det är helt förståeligt!
Tror att han bara var så glad över att få komma ut lite att han glömde av att fjanta sig :D

Skrittade en runda som tog ungefär 20 minuter och jag satt och flinade sådär fånigt för mig själv hela turen! Att man kan bli så löjligt lycklig över att få sitta på sin häst igen :) Det var ungefär 2,5 månad sedan jag ens satt på honom.

När vi kom tillbaka til stallet var både Jazz och jag mycket nöjda och det firade vi med mys i boxen och lite tilltugg i form av betfor, müsli och hö.



Kommentarer
Postat av: Kicki

Så stilig så Jazz :)

2010-08-26 @ 18:49:46
URL: http://kvasthilda.bloggplatsen.se/
Postat av: anna

kul att du ridit! :D



sv: tack för kommentaren! kul att det funkar bra för er! :)

2010-08-26 @ 19:47:59
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja, det var verkligen kanonkul! Hoppas kunna göra en favorit i repris imorgon :D

2010-08-26 @ 19:59:12
Postat av: DiLo

Vad kul :) Åh vad fin han är! :)

2010-08-26 @ 20:19:25
URL: http://vovzits.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jo han va ute den 24 så dagen innan hon blev halt va han där å hon fick skor, Ellen ringde hovis å berättade å frågade om han trodde att de hade nått med saken att göra, men de trodde han inte.(jag är förkyld å hade ingen röst därför Ellen fick ringa :P)



Hon skulle även kolla henne idag för å se om hon är bättre annars blir de till å försöka få ut nån vet, hoppas man får tag på nån som är lite trevligare å vill komma då, ville dom inte sist man försökte. :P

2010-08-26 @ 21:18:34
URL: http://vovzits.blogg.se/
Postat av: Lollo

Har bara haft henne i ca 2 veckor, men hon har ömmat varje gång man har kommit ut på grus, men aldrig varit halt.

Sen har hon fula sår på samma ben som hon är halt på, försökte få en vet å vilja komma ut å kolla på de, men den ena ville inte komma för att de va långt dit å tyckte att jag skulle ringa en annan vet istället, ringde den andra veterinären å han sa att de inte va nån fara så länge hon inte haltade + att han inte ville komma om jag inte hade pass på henne. (Har tyvärr inget pass på henne, dom innan hade inte heller nått pass på henne, så försöker fixa de.)

2010-08-27 @ 06:47:19
URL: http://vovzits.blogg.se/
Postat av: Lollo

Visst är dom.. :)

Mjo fast ägarna innan blev förvånade när jag sa att hon ömmade när vi red på grusvägarna, för de hade hon tydligen aldrig gjort hos dom.

Okej skönt att ni har kommit på en lösning som funkar. :)



jo jag tror att de är dom som spökar jag med, ska ringa en veterinär nu runt 12-13,hoppas att hon är trevligare och nu är faktiskt passet lite närmare, skulle få papper hemskickade och sen måste jag ta ut veterinär igen för å göra ett diagram eller vad de nu hette. :)

2010-08-27 @ 10:58:02
URL: http://vovzits.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tackar. :)

Jo de är aldrig kul att se dom må dåligt. :(

2010-08-27 @ 11:26:30
URL: http://vovzits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0