Min modiga kille

Toppenväder här i Borås idag!
Tog av Jazz täcket när jag kom till stallet för det såg lite varmt ut, på morgonen är det dock inte alls varmt längre.. Mellan 4-6 grader *burr*

Jazzen kom och mötte mig vid grinden när det var dags att gå in.
Det märks verkligen hur roligt han tycker det är att få komma ut på små ridturer igen! :)
Börjar få in lite rutin på bootsen med så nu går det minsann i en väldans fart att sätta dit dem, härligt.

Tänkte skritta samma runda som igår med Stina och Lavendel fast åt andra hållet. När vi lämnade gården gnäggade fröken ponny efter oss men Jazz var fullt koncentrerad på att vi skulle ut på ridtur och märkte henne inte alls!

Red över travbanan och förbi L´s gård där det står en transport som kan vara lite farlig, även soptunnor och annat skumt. Jazze kikade lite men skrittade lugnt förbi på långa tyglar.
Mister var mycket pigg och glad idag och det känns härligt att allt går bra än så länge så vi kan komma igång på allvar snart och inget annat dumt kommer ivägen!

Träffade på en man med två hundar som gick in i skogen på spåret för att släppa förbi oss. Jazz sneglade lite men ingen reaktion. Fortsatte rundan och red förbi idrottsplatsen där de tvättade gräsklipparmaskiner (eller vad det var) och grävde med grävskopa, ingen reaktion bara fokus på mig och spåret :)
Han hajjade till när vi hörde två ungar på moppe komma farandes i full fart och skrek, jag gjorde halt och han stod snällt och väntade. Moppen såg oss knappt och höll på att köra in i oss med full fart men missade med ungefär 50 cm :/ Jazze var i alla fall hur cool som helst och inte alls brydd över moppen, min duktiga kille!

När vi var nästan hemma och skulle förbi det "nybyggda" huset som alltid är lite läskigt att gå förbi så var där full fart. Det satt gubbar med tegelpannor på taket och en traktor blockerade vägen där vi skulle gå. Jazze skrittade på med raska steg på långa tyglar. Då blev jag paff :) Trakorn körde fram en liten bit så vi precis kunde knö oss emellan och hästen är fortfarande hur lugn som helst.
Väldigt duktig och modig häst hade jag idag!! <3

Satt av och gick de sista 300 meterna med honom. Båda två mycket nöjda och säkerligen en väldigt stolt Jazz eftersom han var så modig idag! :D


Första bilden på Jazz och mig tillsammans från provridningen

Kommentarer
Postat av: Johanna

Duktiga Jazz!! =D

2010-08-30 @ 15:46:09
URL: http://rubinnovak.blogg.se/
Postat av: Jossan

Ja, fy vale vad kallt det är på nätterna!!! Brrrrr... I morse när jag gick mot jobbet var det VERKLIGEN höst... :(

2010-08-30 @ 16:06:43
URL: http://himmelskadrommar.bloggplatsen.se
Postat av: anna

åh vilken modig kille du har :D



sv: tack så mycket! :D

2010-08-30 @ 17:43:09
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/
Postat av: Liza

Det låter som en modig prins du har =) Fin bild på er förresten!

2010-08-30 @ 20:57:28
URL: http://sukkerpunch.blogg.se/
Postat av: Liza

sv: Jag har galopperat en gång uppsuttet.

De slutade i en skentur, har inte testat sen dess :(

2010-08-30 @ 22:24:38
URL: http://sukkerpunch.blogg.se/
Postat av: Liza

sv: Ja precis! Inte så roligt att råka ut för =p



Olivia var inte riden på ca 1 år när jag fick hem henne. Innan dess tror jag dom mest har ridit henne i skogen, rakt fram.



Man måste ge dom tid! :) Och just få henne att inse att det inte behöver gå super duper fort jämt hehe



Hur gammal är Jazz? :)

2010-08-30 @ 22:53:29
URL: http://sukkerpunch.blogg.se/
Postat av: Liza

sv: hehe okej :) Ja hon är ju bara sex år.



När jag fick hem Olivia var hon både smal och omusklad. Första månaderna jag hade henne hemma så red jag ingenting. Vi lärde bara känna varandra

från marken. Jag hann inte rida så många gånger

sen blev hon skadad. Hon hade väldigt ont i ryggen då, så det dröjde ett bra tag innan vi kunde komma igång med ridningen.



Det är först nu jag har börjat rida på riktigt :)



2010-08-30 @ 23:27:17
URL: http://sukkerpunch.blogg.se/
Postat av: Liza

Det var en olycka i stallet. En tjej hade lyckats glömma Olivias boxdörr + ett till stos dörr öppen så dom hade kommit ut på gången under natten och sparkat varandra. Så hon hade väldigt ont i ryggen efteråt :/



Jag tror också det hänger mycket på att hon behöver

musklas ordentligt för att orka. Antar att rusningarna kan vara ett sätt när hon inte orkar med. Just nu går hon på Groov 90 och kornkross.



Så Jazz blev pigg av groov 125.. vad ger du honom nu? nyfiken

2010-08-30 @ 23:44:02
URL: http://sukkerpunch.blogg.se/
Postat av: Liza

Aha på så vis!

Kanske är värt att prova något annat foder :P

Som du beskriver Jazz, är Olivia också.

Man måste jobba henne trött och hålla igång henne.

Hon blir jätte pigg om hon står en dag.

Igår löshoppade vi, så hon var ganska lugn och nöjd idag :) Eller.. iförrgår blir det ju nu när klockan är över tolv :P Och igår var hon lugn och nöjd -hehe-

2010-08-31 @ 00:01:29
URL: http://sukkerpunch.blogg.se/
Postat av: Liza

Olivia älskar att löshoppa! =)

Jag är lite feg så jag hoppar inte nå gärna uppsuttet :P Så det är perfekt att varva träningen lite med löshoppning!



Hur går det med Jazz hovar förresten?

2010-08-31 @ 00:10:23
URL: http://sukkerpunch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0