Promenad hem

Igår var jag i stallet vid strax innan 12 för att göra Jazz i ordning för promenaden hem till vårat stall.
Borstade och pysslade med fötter och annat. Han fick vanliga tubsockar på framhovarna för att bootsen skulle sitta lite bättre där, såg jättegulligt ut men har tyvärr ingen bild på det!

Vid 12.55 kom S och hämtade Lavendel från hagen och vi var redo att ta sällskap hem.
Jazz gick helt okej och var mycket lugnare än jag trott att han skulle vara. Hade inte Lavendel varit med hade det nog varit annat ljud i skällan dock ;)
Han ömmade lite grann i början men över lag gick han helt okej faktiskt, tror dock att jag ska lägga något i sulan på easybootsen för jag tror att det var "plattan" till broddarna som gjorde att han ömmade.

Jazz blev i alla fall väldigt glad över att få komma hem och trots att han och ponnyn knappt sett varandra på hela sommaren gick de lugnt sida vid sida och betade i hagen utan att ens morsa :)
Fixade mat och strödde boxen innan jag gick hem och jag tror minsann att min Jazz har sovit som en riktig prins i natt!

Kommentarer
Postat av: anna

sv: jo det var himla trist:/ det som är så snyggt!



sv2: tack så mycket! :D

2010-08-23 @ 14:55:45
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0