Promenix och stallpyssel i blåsvädret

Märks verkligen att hösten är på ingång i Borås. Fy vad det har regnat och blåst i natt och hela förmiddagen fram till 12 ungefär.. Man vet ju att man har en härligt regnig höst framför sig, tjoho..

Var i stallet vid 12.20 och började mocka och fixa foder.
Efter det tänkte jag göra en snabbstädning i mina hyllor och rensa lite bland prylarna. Kan säga som så att det blev ingen snabbstädning, tror jag höll på att städa och sortera vad jag ska slänga, spara och vad som ska hem och tvättas i närmare 2 timmar. Jaja, skönt att ha det gjort i alla fall och fint blev det!
Denna gången valde jag inte hyllorna längst upp att ha täcken på då mössen myste i dem förra vintern :/

Fixade lite med bootsen innan jag tog in Jazze. Han var ju lite öm om bakfötterna pga "plattan" som broddarna ska sitta i så jag tog och klippte till en disktrasa till varje boot lite provisoriskt så länge.

Det är tur att min prins är sååå snäll och har en ängels tålamod med mig för allt tar minsann tid för mig när det gäller hästen :) Tror jag borstade och fixade och trixade med bootsen i 1 timma innan vi kom ut på promenaden och han bara stod där i gången helt lugnt och frågade lite försiktigt om vi inte skulle gå snart :)

Trodde bustrollet skulle vara helt hyper idag när det blåser så mycket men han var hur lugn och fin som helst! Tyckte minsann att man fick passa på att dyka ner i varje tuva man såg och smaska tills matte sa att det får man visst inte göra. Gick bara en liten sväng, runt snickerifabriken och travbanan ner till stallet igen och Jazz höll minsann bra fart och gick på stenar och dylikt utan att ens reagera det minsta!
Ska promenera några dagar till så får vi se om jag vågar mig på en liten sväng sen. Jag längtar!! :)



Kommentarer
Postat av: anna

sv: jo så himla mysigt :) okej! :)

2010-08-25 @ 19:04:44
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/
Postat av: anna

härligt ändå att vara så länge i stallet och bara kunna ta det lugnt :)

2010-08-25 @ 19:06:03
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/
Postat av: anna

sv: haha nä precis ;D det är inte ofta som jag hinner vara i stallet så länge, men på helgerna så försöker jag i allafall :)

2010-08-26 @ 07:54:33
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0