Shoppingsugen och förberedning

Häromdagen kom Horze katalogen hem och det finns en del prylar man blir lite sugen på..
Att det är fraktfritt nu gör ju det hela ännu bättre, det är bara då jag beställer där ifrån snål som jag är :P

Jag vill ha ett nytt schabrak och brodera "Jazz" på och trots att det finns många fina så är det inget av dem som jag känner att - "WOW det vore snyggt på min prins".
När jag hittat ett schabrak som faller mig i smaken vill jag även ha matchande lindor till det.. lutar mot royalblå men det finns inte så många schabrak i den färgen tyvärr.

Ett nytt fleecetäcke har jag också inbillat mig att han behöver och på hööks har de några som är lockande, tror jag ska ta mig en sväng dit och kika när pengarna kommer.
Eftersom musj*vlarna har ätit sönder mitt bästa regntäcke vill jag även köpa nytt med 100-150 grams foder och ett nytt vintertäcke bara för att det gamla är fult :D

Får helt enkelt se vad som blir shoppat och inte, beror nog mest på plånboken faktiskt.

Ska snart åka med bror in till den stora staden och köpa "skruv" med mutter eller liknande så jag kan få fast nya spännet och vajern på booten då det blev lite tokigt igår (faktiskt inte mitt fel :P)

I eftermiddag kommer som sagt hovis med och jag hoppas att han kan se en klar förbättring på hovarna för det tycker jag minsann att det har blivit. Har penslat med olivolja varje dag och fått dem riktigt bra. Inte alls lika torra, sprickiga och flisiga längre!

På söndag ska vi ju äntligen få flytta hem till stallet igen, ska bli så skönt att komma "hem" nu!
Inte lika långt för mig dit, Jazz behöver inte gå ute om natten när det regnar och är ruggigt, jag har alla mina prylar där och han får ordentligt med mat!

Tänkte att jag ska ta och köra lite prylar under helgen så jag inte behöver göra allt på söndag.. Har ju inte jättemycket med mig men det är en fodertunna, hinkar, borstar, täcken, grimmor och annat som ska med.

Nu ska jag ut i solskenet och plugga!

Kommentarer
Postat av: Liza

sv: Tack för dina fina ord! Sånt värmer att höra!



Jag har kollat tänderna på Olivia ganska nyligen.

Det kanske är värt att testa bettlöst, har en kompis

i stallet som har ett hack. kanske kan prova hennes :)



Ha en fin helg!

2010-08-20 @ 14:24:04
URL: http://sukkerpunch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0