Skrittrunda

Kom till stallet lite senare än jag planerat igår.
Hade handlat lite i stan och kikade in på Granngården för att kolla in deras rea men det fanns tyvärr inget för oss :( Massa fina schabrak, ridtäcken och annat men självklart fanns det inte i Jazzes storlek. Så typiskt!

Runt 16 började jag mocka och fixa allt i stallet och tog sedan in Jazz som stod vid grinden och väntade på mig :)
När vi var klara med påklädning av alla boots och skydd hängde Stina och Lavendel med ut en sväng.
Vi red barbacka båda två och hästarna tyckte det var roligt att komma ut tillsammans en liten sväng.

Red förbi det farliga nybyggda huset som de håller på att putsa nu. Jazz brukar reagera lite där men jag var lugn och Jazz gick efter Lavendel så allt gick lugnt och fint. Förlängde vår lilla tur med en liten bit och skrittade in bakom det gamla parets hus på stigen och sedan utmed hagen med hästar i.
Hästarna busade och tyckte vi var jätte intressanta men Jazz brydde sig minsann inte det minsta.
Det är härligt, hästar kan busa runt, galoppera järnet och bralla precis bredvid Jazz men han rör inte en min, det känns säkert :)

Nåja, väl på Lövåsen skulle Lavendel in i paddocken och vi fortsätta rakt fram. Trodde jag skulle bli tvungen att övertala honom lite mer att gå ifrån kompisen men det gick så bra så.
Skrittade stigen bort och sedan ned vid bommen och hem till stallet.

Det är så härligt att kunna rida igen så det är inte klokt! Märks på Jazz att han tycker det är toppen att få komma ut på små ridturer han med för nu är han lugn och tillfreds och känner att han gjort lite "nytta" :D
Det verkar som att han stått så pass länge att han kommit över det hysteriska stadiet och istället bara är nöjd och glad att få komma ut.






Kommentarer
Postat av: Kicki

Va roligt att ni kommit i gång igen nu. Hoppas hovarna håller. Han är så fiin :)

2010-08-29 @ 19:18:29
URL: http://kvasthilda.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0