Stöveljakt

Igår var jag med min kära pojkvän i stan för att kolla efter stövlar.
Jag är inte den som har lust att lägga ut flera tusen på stövlar då jag tycker det är lite onödigt.

Var i alla fall en sväng på Hööks då jag kikat på deras Steeds vinterstövlar. Mycket bra pris och de ska visst vara bekväma med.. Nu har jag i och för sig ganska stora fötter men inget passade :(
Testade storlek 40, visst jag fick i foten men den var ju för liten.. Hittade en stackars stövel i en storlek större och den fick jag inte ens i foten i! Nej fy, då blev jag sur!

(Bild lånad från Hööks)

Lämnade Hööks besviket och åkte till MyOne.
De hade bara stövlar mellan 2 och 10 tusen så där gav jag upp..

Ska ge det ett nytt försök idag och kika in på Eko tänkte jag.
Kolla vad de har för gaiters för det kan jag också tänka mig, vill mest bara ha något "stöd" för benet, känns så naket utan varesig chaps eller stövlar.

Ska se om jag kan hitta en liten bricka här hemma någonstans så jag kan laga min ena boot. Märkte när jag kom tillbaka från gårdagens tur att underdelen av spännet släppt. Brickan och skruven hade liksom gått igenom gummit. Tur att den suttit kvar hela turen dock!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej, visst är det jobbigt att leta stövlar =( Jag hade ju sån tur förra året när jag hittade Mountin horse stövlar som kostat 2000 kr på rea för 400 =) Och i en storlek som passade som en smäck med =) Det var tur det! Men jag tror dom har fina Gaiters från M H på Eko. Tyckte jag såg det sist jag var där. Lycka till med letandet.

Kram Jenny

2010-08-31 @ 10:56:14
URL: http://gesagirl.blogg.se/
Postat av: Liza

Skönt att hovarna är på väg åt rätt håll då! =)



Det där med skor och stövlar är rena rama djungeln.

Jag kommer oftast hem utan och e väldigt besviken.

Tycker storlekarna är väldigt små och dam storlek slutar oftast runt 40-41. Jag drar 42 på vissa skor då jag har ganska breda fossingar. Det får en att känna sig rätt okvinnlig :P



Hoppas du hittar några bra =)

2010-08-31 @ 11:40:43
URL: http://sukkerpunch.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har ganska stora vader så det tog mig evigheter att ens hitta chaps :O Stövlar har jag tyvärr gett upp nu, då jag inte heller är ute efter allt för dyra stövlar :S

2010-08-31 @ 17:19:38
URL: http://rubinnovak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0