Längesedan sist

Har inte alls haft någon motivation att skriva det senaste..

Kan bero på att Jazzen fick en veckas vila runt min födelsedag pga snöslask-vädret samt att det inte gått direkt toppen det senaste.

Tror vi kom in i en svacka både Jazze och jag för så bra som det gick innan med form och allt har det aldrig gjort tidigare. Då var ett bakslag ganska väntat om man säger så ;)

 

Igår var vi i alla fall en sväng runt elljusspåret. Det var hårt i backen så vi jobbade på i skritten, välbehövligt tycker jag.

Hade inte direkt några större förhoppningar på hur han skulle kännas men min lilla prins förvånade mig måste jag säga!

Han var så himla duktig och jobbade på kanonbra i stort sett hela vägen runt spåret och fick hela kroppen med sig, duktiga duktiga Jazz!

 

Lugn och fin var han också, andra halvan av spåret brukar han vanligtvis stressa upp sig lite då han vet att där finns en backe som är rolig att galoppera i men han lade energin på arbete, att bära sig och lyssna på mig. Superhärligt för nu känns det som att vi äntligen börjar komma någonvart! :)

 

Slutsatsen jag drar av att det börjar lossna för både mig och Jazz nu är att han är mycket mer tillfreds med både nya sadeln samt att jag varierar bett. Jag tror att det gjort jättemycket för ridningen!

Han har alltid funkat mer eller mindre bra på det raka och bäst på hacket, nu har jag även hittat ett tredelat som jag varvar med som han trivs med.

 

 

 

Nya tredelade bettet


Kommentarer
Postat av: Anonym

2010-11-08 @ 20:28:13
Postat av: josefine

Härligt att det går framåt! Med ny sadel, bett och grejer. :)

2010-11-08 @ 20:28:41
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0