Nya pjucks och pyssel med prinsen

Idag blev det en lång dag i stallet, mysigt tycker jag!

Skulle dock haft lite kaffe med mig..

Hade varma goa kläder på mig så jag frös minsann inte :)

 

Var uppe vid 13 och gav hästarna lunch. Allt verkade relativt lugnt i hagen med nya pållan, bara Lavendel som vallade runt henne lite för att visa vart skåpet ska stå.

Mockade, fixade foder, fyllde på vatten i hagen och sopade stallet rent och snyggt.

 

Plockade in Jazz vid halv 3 cirkus, kratsade bort styltorna ur hovarna och gjorde en snabb borstning i gången innan han fick fortsätta luncha en stund i boxen.

Strax efter det kom M, ägaren till nya hästen så jag pratade en del med henne. Trevligt trevligt :)

 

Vid halv 4 fick prinsen komma ut i gången igen och piffas till och gosas med lite. Det uppskattas av både honom och mig! :)

 

Hovis kom strax efter 4 och han tyckte hovarna var helt ok.

De har börjat bli hårdare nu, lagom hårda men dock behöver de börja växa bättre.

Han tyckte i alla fall att det var på väg åt rätt håll sakta men säkert så jag fortsätter som jag gjort hittills.

 

Efter hovis åkt broddade jag så Jazzen inte halkar nu när snön verkar bestämt sig för att stanna och temperaturen för att sjunka. Hoppas på bra och kyligt väder imorgon så prinsen och jag kan komma ut och busa lite i snön!! :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0