Tråkigt väder...

...har jag att se fram emot.
Temperaturen kommer ligga på några plusgrader och givetvis kommer det regna :(

Nej fy, jag vill inte ha regn och klafsiga hagar igen!
Låt snön ligga kvar och temperaturen sjunka 10-15 grader istället och ge mig vinter, tycker faktiskt att det är hög tid för det nu!

På väg hem över kalhygget igår

Ska snart ge mig av till stallet för de vanliga sysslorna, mockning, foderfix och annat. Sedan får det bli en gosestund med Jazze i stallet med, lite rykt och så där :)

Haha, just det.. Jazz är ju en nyfiken lite prick som gärna ska undersöka allt han kommer åt och helst med mulen.. Trådar på elstängsel/hagar brukar vara spännande att ta en närmare titt på men givetvis ber jag honom låta bli andras hagar då det mestadels är ström i dem ;)

För närvarande finns inget aggregat till vår hage och det gillar inte jag!
Jazz har nämligen upptäckt det och går nu och biter/nafsar tag i tråden, drar en bit och sedan släpper så den liksom smätter tillbaka :P Måste erkänna att jag tycker det ser ganska komiskt ut och han tycker det är alla tiders men skulle tråden gå av/lossna och hästarna kom ut vore det mindre kul!

Jag försöker "skrämma" honom när jag ser honom göra det, klappar till i händerna, gör pschhh-ljud och liknande men han slutar bara för stunden sedan är han igång igen :(
Har bett stallägaren fixa strömmen nu så fort jag märkte det för det känns inget kul att veta att de kanske kan vara lösa när som :/

Vid 13-tiden ska C och jag ta en sväng till stan och arbetsförmedlingen. Vore faktiskt gött att få tag på ett jobb snart så man kan unna sig själv och hästen något extra och inte behöva veta att pengarna bara preeecis kommer räcka till :P



Gnagare ertappad, dock bara en gren som var offret





Kommentarer
Postat av: Jennie

Kul att du vill följa oss :D Ska följa er också, givetvis! :D :D

2010-11-13 @ 20:12:34
URL: http://jeila.blogg.se/
Postat av: Q

Jag håller med dig...Vill också ha minusgrader och gärna mer SNÖ..

2010-11-13 @ 21:36:07
URL: http://qodrofenia.bloggagratis.se
Postat av: Liza

Han är riktigt stilig i det där täcket tummen upp :D

2010-11-15 @ 14:30:25
URL: http://lizasvardagsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0