Ytterligare en vilodag och mera snö

Hade planer på att rida ut en sväng när jag kom upp till stallet vid 11-tiden igår.

Började i alla fall med att mocka ur boxen ordentligt nu när det kommit nytt spån och fyllde på med nytt så nu har prinsen det mysigt som få :)

 

Hästarna var väldigt lugna i hagen och flickorna stod och tittade på medans Jazzen åt, haha, mitt lilla matvrak! :D

Tyvärr styltade det sig en aning i hovarna igår med så jag bestämde mig för att låta honom få en sista vilodag innan vi kör igång.

 

Fixade lite i mina hyllor bland lådor och prylar så jag skulle få lite mer plats, blev hur bra som helst.

Efter det gjorde jag i ordning Jazz kraftfoder, insläppshö och lunchhö.

 

De senaste dagarna har vi haft några futtiga minusgrader och lätt snöfall, vilket vi även har idag. Givetvis blåser det en hel del på det med så snön yr så det står härliga till!

Idag ska Jazzen och jag minsann ut och skritta en liten sväng, är bra sugen på det nu i det härliga vinterlandskapet! :)

Under kvällen/natten ska det bli kallare så jag tror minsann att prinsen får ett tjockare täcke på sig efter ridturen idag så han slipper frysa imorgon.

 

Bilder på hästarna i hagen.

Prinsen och han tjejer :)

 

Jazz och Shakira

Hästarna på led


Jazzen och Lavendel



Kommentarer
Postat av: Izza

Det var minsann en tjusig liten ny tjej han fått Jazzen :)

Skönt att de är tre nu ingen som behöver bli själv.

2010-11-25 @ 13:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0