En boxgardin...

...eller vad det nu kallas har jag velat ha ett tag.

 

Hade lite tyg hemma så jag tänkte att jag skulle knåpa ihop en egen.

 

Började sy utefter mina planer och ideér men symaskinen vägrade sy i tyg som var tjockare än ett lager så det var bara att ge upp och tänka ut något annat alternativ.

 

Bollade lite ideér med mamsen som hjälpte till och vi åkte till Knalleland igår för att handla ytterligare prylar så jag kunde göra klart min gardin :)

 

Det som handlades var en ful panelgardin i tjockare material för "fickorna", kardborreband, öljetter och textillim.

 

Efter jag kom hem från stallet började jag klippa och klistra och det blev faktiskt helt okej, om än ganska fult, hehe. Unik blev den i alla fall! ;)

 

Nu ser den lite knasig ut i formen men det beror på att jag bara stoppat i lite prylar för att se hur det kommer se ut på ett ungefär


 

Idag ska jag ta med den till stallet och fylla den med prylar :)

 

Bottenfacket är tänkt för flaskor, mitten för benskydd och översta för lite småplock.

Öglorna i underkant har jag tänkt hänga reflexer och annat i :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad duktig du är!! Hade jag försökt göra någonting sådant hade det blivit katastrof :D

2010-10-04 @ 12:03:05
URL: http://rubinnovak.blogg.se/
Postat av: Johanna

SV:



Just det ja, det var ju tack vare dig jag hittade honom!! Anette berättade ju att du hade honom. Jösses vad minnet sviker. Ja han är toppen verkligen!! Dom i stallet har också börjat använda honom sen jag började ta ut honom. Trevlig och duktig!

2010-10-04 @ 12:46:06
URL: http://rubinnovak.blogg.se/
Postat av: eva-lena

Vad fin den blev!!! Men du tycker ju om o pyssla!!!! Den kommer du att bli nöjd med! Tur vi kom på kardborre, öljetter mm!!!

2010-10-04 @ 13:06:50
Postat av: Ida

Svar till Eva-Lena (mamma) Visst blev den bra :)

Tror jag ska fixa fickor i andra färger sen med, kul att kunna byta ju :D

Javisst, vi är inte så dumma när vi slår våra kloka huvuden ihop!

2010-10-04 @ 17:48:42
Postat av: eva-lena

Absolut inte!!! Kloka hjärnor ihop.... Oj, oj... ha,ha!!! Det blev bra, o du har precis börjat denna pysselbana.. Vad månde bli????

2010-10-04 @ 18:42:32
Postat av: eva-lena

Gumman vi är så bra sååå!!!! Snart är det dags för pyssel igen!!!!!

2010-10-04 @ 18:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0