Lite travbana och en liten sväng med sällskap

Hade planer på att rida några varv på travbanan idag och träna på fattningar och annat skoj.

Red förbi det "nya" huset och Lövåsen upp till travbanan som uppvärmning.

Red med hacket idag då han var lite stretig igår med bett, gick bara emot handen och kom inte alls till ro.

Jobbade på några varv i skritt med formen och det gick bra kortare stunder. Han var ganska uppspelt idag och kikade bort mot en av utgångarna väldigt mycket, tror minsann att det var en älg eller rådjur i skogen som spanade på oss.

 

Efter några varv såg jag att Jenny och Gesa travade förbi ute på vägen så jag red ikapp dem :)

Jazzen blev glad över att få sällskap och skrittade på så glatt så.

Vi red runt Lövåsen och galopperade backen upp vid bommen, kul tyckte både jag och Jazz!

Skönt att han inte ger allt trots att Gesa var före oss, han är mer på hugget när han ligger i täten.

Red med Jenny och Gesa till "korsningen" mot vårat stall där vi skildes åt.

 

Mycket trevligt med sällskap tycker jag, roligt att variera de man rider med och nyttigt för prinsen med minsann! :D

 

Innan vi gick hem tog vi två galopper på travbanan och det gick superbra, är så glad att han är sitt gamla vanliga jag igen med ny sadel och nya skor :)

 

Före gårdagens tur ute i hagen


Bild efter dagens tur, ute i hagen igen



Kommentarer
Postat av: eva-lena

Härligt att ni kommer ut i skogen nu igen!Passa på nu när det är så fina dagar.

2010-10-05 @ 18:27:59
Postat av: Ida

Ja, det är superskönt att inte behöva känna sig så begränsad! Vädret är superfint så då får man passa på att njuta av härliga ridturer :)

2010-10-05 @ 18:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0