Premiärtur med nya skorna på...

..hade vi igår.

 

I början var han lite stel och spänd, precis som sist på promenaden men bara de första stegen på gruset innan han märkte att det visst inte gjorde ont.

 

Skrittade förbi det huset som var farligt förut, helt utan problem, och fortsatte sedan backen upp mot Lövåsen för att variera vägen till spåret lite nu när vi inte är lika begränsade.

Red stigen längsmed hagen för att komma till spåret och Jazze skrittade på så lugnt och fint så.

 

Väl på spåret jobbade vi lite med formen vilket inte gick så bra sist, samma dag som hovis kom, då var han stretig och ville inte alls förstå vad jag menade. Idag gick det hur bra som helst, han bar upp sig kanon och fick med både rygg och rumpa hur lätt som helst, han berättade dock hur jobbigt det var genom att grymta lite :)

 

Måste träna lite innan jag hittar balansen ordentligt i nya sadeln för under traven har jag inte riktigt koll på mig själv än så länge känner jag..

Travade en bit på spåret och prinsen var lugn och fin men väldigt pigg.

Galopperade sista lilla backen innan det var dags att sakta av och han tog galoppen 2 gånger, känns bra att det inte är några problem för honom!

 

Trodde faktikskt att Jazz skulle vara mer öm än han var men icke, han tuffar på som att han har hovar av stål och är så himla nöjd över att ha fått på sig skor igen :D

 

Min käre pojkvän matar Jazz med äpplen :D

En sväng på travbanan, jag älskar hösten!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken mysig väg!! Visst är hösten underbar!!

2010-10-04 @ 12:01:38
URL: http://rubinnovak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0