Vilodag och en oplanerad Ullaredstripp

Min kära pojkvän ringde mig vid 10.30 i förmiddags och frågade om jag ville åka någonstans om en halvtimma..

Kanske det sa jag men ändrade svaret till ja då han sa att det var Ullared som var målet :)

 

Åkte som sagt dit lite före 11 med pojkvän och hans syster E.

Det var en trevlig resa och jag tyckte det passade alldeles ypperligt eftersom jag ändå skulle köpa nytt bett och handskar :P

 

Det var ingen kö in men parkeringen var full och i butiken var massor med folk. Lite jobbigt tycker jag... Får panik av gamla tanter som knör som idioter för att fynda.

 

På hästavdelningen var det i alla fall hyfsat lugnt och jag kikade länge och väl.

 

Jag köpte ett par gråa ridhandskar med bling och reflex för 49:- faktiskt riktigt sköna att ha på sig :)

 

Var även på jakt efter ett tredelat bett med fasta ringar. Letade som en tok men det fanns inte ett enda i rätt storlek :( Därför fick det bli ett utan fasta ringar. 79.95:- gick det på.

Detta är mest ett test för att se hur han trivs då jag har funderat på att testa tredelat ett tag nu för jag tror att han behöver lite ombyte från det raka och hacket. Passar det och han trivs med det köper jag ett med fasta ringar :)

 

Gummiboots i storlek medium för 29.95:- blev det också då de nya jag köpte i storlek L blev för stora för Jazzes nya små ponnyfossingar ;)

 

Till det nya bettet var jag (som den tränsnörd jag är) även tvungen att köpa ett träns :P

Det blev ett svart träns med vita sömmar, svängt nackstycke och mönster på nosgrimma och pannband.

199:- kostade det och jag tror detta kommer bli supersnyggt på min lilla prins <3

 

Har även sett bild på termoridbyxor med reflex på som jag varit sugen på ett tag, tycker de är snygga och ser varma och goa ut. Tyvärr fanns de bara i storlek L och S.. jag hade behövt M så det är jag lite sur över.

 

Annars är jag mycket nöjd över dagens inköp :D

 

Har inte hunnit fota något än då jag susade iväg till stallet så fort jag kom hem men ska se till att fixa bilder imorgon. Jazze fick förresten vila idag, hade ingen riktig ork idag och prinsen verkade tycka det var helt okej att bara ha en dag i hagen :)

 

Två hagbilder från idag

 

 

 

Jupp, vattenkar är knasiga ;P

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0