En sväng runt sjön i bilder

Kände för en sväng runt sjön idag.

Bra runda med 3 större backar att bygga både muskler och kondition i, vi behöver ju bägge delarna :)

Jazz var i alla fall lugn och fin hela vägen. Blev lite sur och ville vända när jag sa att vi skulle gå igenom de där hemska vatten och lerpölarna. Han är nämligen lite fin i kanten och dör nästan hellre än att smutsa ner sina fötter ;)

När vi närmade oss den sista backen som även är den längsta satt jag av och promenerade upp med Jazz.

I helhet gick ridturen bra, dock kände jag att han blev lite öm mot slutet av turen. Gruset blir lite grövre den sista biten så vi gick tillsammans så slapp han i alla fall min tyngd och fick gå i gräset bredvid vägen.

 

Kameran var med idag och jag tänkte bjuda på (lite) bilder från dagens tur.

 

Stenig stig i början av rundan

Bajssniffaren Jazz



Kalhygget


Kika lite


Åh, hej kompisar!


Första backen, syns inte riktigt hur branta de är


Pust sa Jazz, nästan uppe


Lera var det ja.. "och det ska JAG gå igenom" tyckte Prinsen förnärmat


"ÄNNU mer"


Mysig stig genom skogen


Behöver jag säga något? :P


Här brukar det travas, Jazze var dock lugn och fin


Andra backen, jobbigt sa Jazz men knallade glatt på ändå


Promenad var det ja.. Att tyglarna hänger som de gör är för att Jazz slänger med huvudet

(Bild på de fula benskydden med :P)


Norpar åt sig lite träd


Sista backen, den längsta


Hemma igen!


Just det.. köpte ju nya leggings eller shortchaps eller vad det nu kallas i dagens samhälle



Kommentarer
Postat av: Johanna

Jösses, den rundan ser ju helt underbar ut!!

2010-09-02 @ 20:09:36
URL: http://rubinnovak.blogg.se/
Postat av: Kicki

Vilka mysiga ridvägar :)

2010-09-03 @ 13:13:51
URL: http://kvasthilda.bloggplatsen.se/
Postat av: anna

oj vad mysig väg! :D



sv: ja okej :)

2010-09-03 @ 19:45:45
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/
Postat av: anna

sv: ja precis! :) vet du hur länge det är kvar innan ni kan börja sätta igång 'på rikigt'? :)

2010-09-03 @ 20:04:03
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0