Haft "stalljour"...

I helgen har stallägarna varit i Tyskland så jag har haft både ut och insläpp.
Eftersom de släpper ut och tar in i vanliga fall var detta något "nytt" för mig.. Jättemysigt!

Visst är det kanske inte jättekul att gå upp tidigt på helgen men så fort man kommer till stallet är det helt klart värt det :)
Gav frukost, la ut hö i hagen och innan jag släppte ut borstade jag Jazz och tjärade hovarna för ponnyfröken äter långsamt som en snigel :P

Mockade innan jag gick hem så jag bara har den "roliga" biten kvar när jag skulle upp på eftermiddag/kväll för att rida och ta in/fodra.
Visst är det lyxigt att slippa ut och insläpp men jag tycker minsann att det är mysigt att vara hos hästarna på morgonen. I december kommer jag ha 2 veckors ut och insläpp då familjen som har stallet ska till Thailand, mysigt värre :)


Lördag morgon, på väg till stallet

Söndag morgon, nyss utsläppt




Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!

Visst är det mysigt med stallmorgon, särskilt när man inte har det så ofta =) Då uppskattar man nog det ännumer.

Vad kul att ni trivs med den nya sadel. Känns ju härligt när man känner att hästen är nöjd!



Kram Jenny

2010-09-27 @ 10:46:57
URL: http://gesagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0