Norpat lite..

Har minsann norpat lite frågor från en annan blogg :P

Tycker det är ett lite kul tidsfördriv att svara på lite frågor :)

 

Vad har du för färg på dina ridbyxor? Mina favoriter är grå. Reservbyxor har jag ett par svarta, blårutiga och rödsvartrutiga.
Har du ridstövlar eller ridskor? Hittade ju inga stövlar men har ett par mögliga som ska slängas, räknar dock inte dem så ridskor har jag :P
Vad är din favorithäst för ras? Varmblodig travare givetvis! Annars gillar jag nordsvensk, haflinger, frieser och annat smått och gott.
Använder du chaps? Köpte ett par shortchaps/leggings igår, har inte provridit med dem än men hoppas de ska passa :) Annars har jag ett par hela mocka chaps också, brukar ha dem när det är kallt eller regnar.
Vad har du för storklek på din hjälmen? 57-58.
Är hästar ditt liv? Absolut! Vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte kom iväg till Jazz och stallet några timmar varje dag! 
Inne i ditt hus, syns det att du gillar hästar? Hmm.. Ja. Diverse hästprylar ligger lite här och där. Har även foton/tavlor på väggarna på Jazz och Speedy.
Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd? Det har hänt ;) 
Har du ridit en hel svart häst/ponny? Ja, både häst och ponny.
Har du ridit en fjordning? japp flera ggr.
Har du ridit en shettis? Ja, när jag var yngre.
Har du ridit en travare? Haha, jag äger en så visst har jag det.
Du använder alltid hjälm när du rider? Givetvis. Någon enstaka gång har jag liftat hjälmlös men de gånger går nog räkna på 10 fingrar.
Du kan stallreglerna? Japp  
Du är istallet mer än 7 gånger i veckan? Jag är i stallet varje dag. Ibland två gånger om dagen.
Du rider mer än 4 gånger i veckan? När vi är igång Jazz och jag kan det bli 8 dagar i rad och ibland bara 3.. det beror på väder, häst och mig själv.
Du bor nära ett eller flera stall? Hästtätt samhälle så japp, det gör jag.
Du går på ridskola? Nej, var många år sedan jag slutade nu.
Du brukar rida i ridhus eller paddock? Inte direkt. Vi är mestadels i skogen. Händer dock att det blir paddock eller ridhus någon gång ibland.
Har du haft sommarhäst? nej
Har du ridit mer än 1 år på ridskola? Ja, 7 år.
Tycker du om att hoppa? Nej. Jag är för feg men om jag VET att hästen skuttar snällt kanske jag kan ta ett skutt på 30-40 cm :D
Tycker du om att rida dressyr? Jaa! Har dock inte blivit så mycket de senaste åren.
Vad är det högsta du har hoppat med ponny? 120 med min då 20 åriga ponny
Vad är det högsta du har hoppat med häst? 110
Vilken färg tycker du mest om på hästar? Mörkbrun, svart.. hmm vet inte. Gillar mycket tecken dock, helstrumpor och bred bläs är ju inte fy skam!  
Hur många hästar har du haft? 1 ponny på foder, ägt 1 travare och äger ännu en travare nu.
Rider du för någon privattränare? Ja, till och från. Ska börja med centrerad ridning igen när vi kommit igång.
Hur länge har du ridit? Mer eller mindre aktivt sedan jag var 5, alltså ungefär 18 år. Vet dock inte hur mycket man kan kalla "ridit" på riktigt!
Vad fick dig att börja rida? Grannen hade hästar ocj jag blev fast :)
Har du tävlat? nix
Vilken gren gillar du mest? Av dem jag testat på dressyr, får återkomma när jag testat på centrerat lite mer ;)
Isf, vad har du för sadlar? Wintec cair 500. Den är dock lite stor i sitsen men helt okej. Vill skaffa en bomlös att lulla runt i med :)
Vad har du för Träns? Många! Är något av en samlare.. köper ett träns för nosgrimman, ett annat för nackstycke eller pannband osv.. Ingen stenkoll men kanske 15 st.
Hur många täcken har du? Räknar man alla, fleece, ylle, våffel, regn vinter, rid osv så kanske 15?  
Hur många benskydd har du? 4 olika uppsättningar, gillar att variera efter väderlek och vart vi rider.
Hur många vojlockar/schabrak har du? Runt 10
Hur många grimmor har du? Oj, en annan fetisch ;) 15 stycken som är fina och jag, eller jag menar Jazz använder :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0