Ridtur i regnet

Tog en sväng runt spåret idag igen.

Jazze lufsade på fint förbi det läskiga huset och tyckte han var så duktig så ;)

 

Sist jag försökte få honom i någon slags form gick det ju åt skogen men idag var han kanonfin!

Tror det gjorde honom gott att vila 2 dagar och bara skritta en liten sväng igår.

Han gick bättre än han gjort på länge och jobbade på riktigt bra! Inga längre stunder för det har han inte orken till än men jag är glad bara han svarar och i alla fall försöker göra rätt :)

 

Travade en liten bit också och mister var minsann superpigg idag och speedade på bra.

Är väldigt glad att han (nästan alltid) lyssnar så bra som han gör när jag ber honom sakta av, kan vara någon enstaka gång som han blir lite väl taggad i galoppen och drar.

 

Jobbade på några meter till med formen efter traven och han var lika fin då, om inte ännu finare trots att han var lite mer uppe i varv. Duktig Jazz! :D

 

Fick knäppt en bild med mobilen på nya regntäcket från Ullared med.

Passade som handen i handsken och det var verkligen tur att jag tog en 155:a, jättefin blev han även om bilden inte riktigt gör varken häst eller täcke rättvisa :)

 


Kommentarer
Postat av: anna

sv: tack så mycket! :)

2010-09-12 @ 11:53:14
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/
Postat av: Liza

Vilket fint täcke =) Han passar bra i blått =)

2010-09-14 @ 10:44:26
URL: http://sukkerpunch.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0